Egy új út nem megváltást hoz, hanem forgalmat

Doleschall Tamás | 2022.01.05. 09:00

Nemcsak nálunk, mindenhol, de a fővárosi agglomerációban hatványozottan. A legjobb példa az M0 dél-budai szakasza. A Budakeszi nyugati lakótömbjei mögé tervezett összekötő úton is – különböző becslések szerint – napi 3-6 ezer jármű haladna, hogy a Meggyes utca ilyen irányú, negyedakkora forgalmát kiváltsa. 

Még egy iskolát terveznek a település ellenkező oldalára, mint amelyiken a lakosság növekszik

Doleschall Tamás | 2021.12.10. 09:00

A budakeszi intézmények összeraktak egy bővítési koncepciót, az önkormányzat felrúgta. Újabb iskolát akarnak a meglévők mellé, ha lehet, újabb úttal. A gyerekek több mint fele járhat majd át a Fő utcán vagy a várost délről megkerülve iskolába. 

Buszsávokat terveznek az autósorok mellé, és ez látványban is városiassá teszi Budakeszi főutcáját

Doleschall Tamás | 2021.11.04. 09:00

A fővárosba tartó buszok gyorsítása nemes szándék, de ha közben csökkentik a frekventált közterületek helyi használatát, akkor az itt élők és dolgozók vesztesei lesznek az ingázók megsegítésének. 

8 elsős osztály indul Budakeszin, az önkormányzat meg nem tud telket adni a harmadik iskolához a városvezetők kedvenc vállalkozói parkja miatt

Doleschall Tamás | 2021.05.25. 09:00

Sosem volt még ennyi iskolakezdőnk, mindkét épület zsúfolásig megtelt, de egy újabb iskolának nincs helye. Hiába támogatná a tankerület, hiába segítenének a helyben lakó állami vezetők, hiába adna rá pénzt a kormányzat: az egyetlen alkalmas köztelkünkre ipari csarnokokat és irodaházakat építenének. Kiknek az érdekét tartják többre a városházán? Tizenkét vállalkozásét vagy több ezer gyermekes családét? 

Az őrület örvénye – zárt ülésen egyedül döntött a polgármester, hogy ki építheti a vállalkozói parkot: egy büntetőeljárás alá vont cég

Doleschall Tamás | 2021.05.13. 10:00

Szorít a határidő, egyre-másra derülnek ki a projekt hátrányai és kárai, egyre nagyobb kockázatokat vállalnak a városvezetők. Most éppen egy kétes ügybe keveredett vállalkozással készülnek szerződni. 

Turisták helyből

Doleschall Tamás | 2021.05.05. 11:00

A dicső múltból táplálkozó, vissza-visszatérő gondolat, hogy Budakeszi turisztikai célponttá tudna válni, mert az micsoda bevételeket hozhatna. Az ötlet a mai világ teljes félreértésén alapul: számunkra nem az a kérdés, hogy kiket és mivel szeretnénk idecsalogatni, hanem az, hogy mi magunk hová csalogatódnánk el. 

Felesleges kerékpárút épül a farkashegyi reptérig – a Budaörsi út mellé préselve

Doleschall Tamás | 2021.04.27. 09:00

A pályázatfüggőség szinte összes tünetét magán hordozza ez a beruházás. Utolsóként, hogy a tervezés csak a pályázati célra korlátozódik, és elvághatja vagy elszalaszthatja más fejlesztések esélyét. Városfejlesztési horror 3. rész 

Felesleges kerékpárút épül a farkashegyi reptérig – az Álomvölgyig vezető úttal párhuzamosan

Doleschall Tamás | 2021.04.21. 07:00

A pályázatfüggőség szinte összes tünetét magán hordozza ez a beruházás. Például, hogy minél többet kell költeni, ha van értelme, ha nincs, és nem számít, ha a kitűzött cél nagyrészt már megvalósult. Városfejlesztési horror 2. rész 

Felesleges kerékpárút épül a farkashegyi reptérig – Nagyszénászug helyett

Doleschall Tamás | 2021.04.15. 10:00

A pályázatfüggőség szinte összes tünetét magán hordozza ez a beruházás. Elsőként, hogy mennyit számít a stratégiai gondolkodás (hiánya), és hogyan sikerült 200 millió forintot kitolni a prérire. Városfejlesztési horror 1. rész 

Egyszerű kérdések Budakeszi jövőjéről

Doleschall Tamás | 2021.04.09. 08:00

Talán segíti a régi szennyvíztisztító sorsáról elindult nyilvános vita kibontakozását, ha csokorba gyűjtjük azokat a kérdéseket, amelyek jelentőséggel bírnak a város ingatlan-gazdálkodásában. 

süti beállítások módosítása