Villámposzt egy szülőtől. Magyar Ágnes írása
Látom a cicaharcot a Prohászka és a német önkormányzat között, azt is látom, hogy engem mint szülőt is szeretnének felhasználni benne, de őszintén szólva én csak nézek, mint az a bizonyos Rozi. Sok mindenről szó van ebben a diskurzusban, de mondjuk a gyerekekről pont nem, ők mintha statiszta szerepbe szorulnának ebben a kibontakozó drámában.
Márpedig nem sok jóval kecsegtet, ha azok, akik iskolát szeretnének működtetni, simán megfeledkeznek arról, hogy megemlítsék a gyerekeket (és ez szó szerint is igaz: a Prohászka kérdőív bevezetőjében nem szerepel a gyerek szó!), amikor az iskolával kapcsolatos szándékaikról beszélnek.
Én viszont szülőként nem tudok megfeledkezni a gyerekeimről és arról, hogy az iskola milyen fontos – még ha nem is kizárólagos – szerepet tölt be abban, hogy a megfelelő készségekkel és képességekkel felvértezve lépjenek majd ki az életbe.
Éppen ezért szívesen megismerkednék a fenntartó-jelöltek pedagógiai programjának fő pontjaival, érdekelne, hogy milyen módszertanokban hisznek, de akár olyan részletekre is kíváncsi lennék, mint amit minap a 9 éves lányom felvetett: lehet-e majd tabletekkel tanulni az új iskolában?
Jó lenne látni, hogy egy majdani intézmény vezetői tisztában vannak azzal, hogy mennyire fontos a gyerekek érzelmi intelligenciájának és társas készségeinek fejlesztése, hogy vannak ötleteik arra, hogy az elérhető neveléstudományi kutatások eredményeit hogyan építsék be a mindennapokba és még sorolhatnám.
Sokat akarok? Nyilván, de miért akarnék kevesebbet, ha a gyerekeimről van szó? Hogy a papír mindent elbír? Persze, de ha már a szavak szintjén sem jutunk el eddig, akkor milyen reményeink lehetnek a mindennapok gyakorlatával kapcsolatban?
És ehelyett nyilatkozzak arról, hogy milyen fenntartású iskolába adnám a gyerekem? Hát őszintén, nagyjából bármilyenbe, ha azt látom, hogy ő és az ő érdekei, szükségletei lesznek középpontban, nem pedig díszlet lesz egy intézményben.
Várjuk a szülői és pedagógusi véleményeket, ha egy kommentbe nem fér bele, kiposztoljuk.