Jegyeket, bérleteket kérünk!

Budakeszi Blog | 2015.05.06. 15:00

Több helyen lehet jegyet venni Budakeszin, mint tavaly? Nem. Mert lett az Automata nagy csinnadrattával, de közben eltűnt egy másik, és megszűnt a jegypénztár a végállomásnál. Szép csendben, hogy csak akkor vedd észre, amikor már késő. Felsmann-Vass Virág írása 

Jól felhúztam magam a minap. És őszintén szólva nem nagyon értem, hogy ebből az egészből eddig hogy nem lett hangos felháborodás Budakeszin. Na de miről is van szó?

Tavaly valamikor az ősz-táji Hírmondóban olvastam először az Automatáról, amitől könnyebb és boldogabb lesz Budakeszi élete. Tipikus kampánytéma, így anélkül, hogy utánanéznék, az augusztusi számra tippelek. Hogy ugyanis lesz egy Automata (=buszjegy- és bérletkiadó) a Városházánál a buszmegállóban, és hurrá. Örültem, ugyanakkor nem érdekelt olyan nagyon, hiszen nagyszénási illetőségűként, ha nagy ritkán bemegyek a városba, akkor a végállomásról indulok, ott veszek jegyet, meg egyébként is nagyjából ott intézek mindent.

Az eszembe sem jutott, hogy esetleg többé nem férek hozzá ehhez a lehetőséghez a végállomáson, az említett „hurrá”-hangulatú cikknek inkább az kellett volna legyen a címe, hogy „Siratjuk a végállomás buszjegyárusát – ezentúl sajnos CSAK a Városházánál lehet majd jegyet kapni, elnézést, kitartás.”

Minthogy tehát hetente max. egyszer vezet az utam a BKK járműveivel Budapestre, így csak nagy lassan jutottam el a felháborodottságnak arra a fokára, hogy felhívjam a BKK ügyfélszolgálatát. Tettem ezt a sokadik alkalommal, amikor jegypénztár vagy automata hiányában 900 Ft ellenében voltam kénytelen utazni. (Ha lenne automata/jegyárus a végállomáson, akkor ez az út 530 Ft-ba került volna, mert ahova mentem, oda jó lett volna az átszállójegy, ami történetesen ennyibe kerül – így a sofőrnél kellett vennem 2 db vonaljegyet, és ez összesen 900 Ft volt.)

Szóval megvettem a sokkal drágább jegyeket, majd tárcsáztam az ügyfélszolgálatot. Elmondtam, hogy nem értem, hogy mi, budakeszi emberek, miért nem vehetünk többé jegyet a végállomáson, milyen végállomás az ilyen? Ha jogszerűen szeretnék utazni, akkor minden alkalommal vagy gyalogolok 2 megállót hegynek fel, vagy drágábban veszek jegyet.

Ugyanez eddig nem volt probléma, mert volt jegyárus (és egy ideig automata is!) a végállomáson, a fővárosiaknak nyilván ugyanez nem probléma, hiszen minden utcasarkon lehet jegyhez jutni… Ki, hogyan, és miért határozott úgy, hogy Budakeszinek elég lesz egy hely, ahol jegyhez lehet jutni, és az is a Városháza megállóban????

Öröm volt nézni, ahogy az egész utazóközönség sűrűn bólogatott ezenközben, mert a bejelentést utazás közben bonyolítottam. Azt is közöltem egyúttal az ügyfélszolgálattal, hogy írásban és annak tudatában válaszoljanak, hogy levelüket – minthogy ez abszolút közérdeklődésre számot tartó probléma Budakeszin – közzéteszem.

Íme hát a levél, aki nem olvasná végig a bullshit-koncentráció miatt, annak a lényegét összefoglalom. Az automatákat olyan helyekre telepítették, ahol a lehető legnagyobb számú utas részére tudnak jegy- és bérletvásárlási lehetőséget biztosítani. A BKK szerint a Városháza forgalmasabb helyszín az általam javasolt végállomásnál. És különben is, lehet a járművezetőnél jegyet vásárolni.

A választ értékelve két dologra jutottam.

Egyrészt rögtön új kérdést és egyben kérést intéztem az ügyfélszolgálathoz, miszerint adják meg annak a módját, módszerét, know-how-ját, ami szerint a Városháza a legforgalmasabb megállóhely Budakeszin. Erre mindezidáig nem érkezett válasz.

Másrészt rájöttem, hogy a BKK jegyelővételi rendszerben működik. Persze logikus, most, hogy így leírva látom, kell, hogy legyen nálad jegy vagy bérlet, igaz. Nekem ez eddig nem is okozott gondot, hiszen itt volt a jegyárus a végállomáson, és ha nagy néha utazni volt kedvem, hát vettem jegyet. De most? A BKK szerint az lenne a dolgom, hogy

1. előre gondolkozom, napokkal előtte elzarándokolok az Automatához jegyért, veszek annyit, amennyi majd kell, vagyis jó előre jó sok pénzért feltankolok;

2. amikor hirtelen eszembe jut, hogy most buszoznék (adódnak ilyen helyzetek!), akkor erős felindulásban felgyalogolok az Automatához (amely a BKK szándékai szerint boldogságot és főleg kényelmet csempészne – HURRÁ – a mindennapjaimba), megveszem a jegyet, felszállok a buszra, a végállomáson felszálláshoz képest azzal a közismert különbséggel, hogy ÁLLHATOK A MOSZKVÁIG (pardon, a SZÉLL KÁLMÁN TÉRIG);

3. magától értetődő, hogy ha nem az előző kettőt teszem, akkor azzal bűnhődök, hogy sok forinttal többet fizetek a sofőrnél jegyet váltva;

4. persze, most jutott eszembe, még azt is lehet, hogy minden hónap elején – arra az esetre, ha véletlenül, hirtelen nem várt okokból Budapestre vezetne az utam vagy velem együtt a 3 gyermekem bármelyikének útja – na erre az esetre gondolva vennék az Automatától (amely ugyebár boldogságot és főleg kényelmet csempész – HURRÁ – a mindennapjaimba) annyi helyi és budapesti bérletet, amennyi esetleg abban a hónapban kellhet – pontosan és összesen 21490 Ft-ért. Ez is lehet megoldás.

Elgondolkodtató. Így lehetek Budakeszin lakó emberként jogszerű BKK-használó. A fővárosban lakóként sokkal egyszerűbb, olcsóbb és könnyebb lenne a dolgom ugyanolyan BKK-ügyfélként, ugye, de nem, én Budakeszin lakom. Hurrá.

Ha érdekel a folytatás vagy a többi hasonló poszt,
csak egy kattintás, és nem maradsz le az újdonságokról:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék: közlekedés automata buszvégállomás közösségi közlekedés BKK FVV

süti beállítások módosítása