Nemcsak a Fő utcát védik a budakesziektől, hanem a mellékutcákat is

Budakeszi Blog | 2018.12.03. 07:00

Miért nem kivételezünk a helyi lakosokkal? Villámposzt egy közlekedő polgártól. Sárvári Endre írása 

A legutóbbi, közlekedéssel kapcsolatos bejegyzés kapcsán írok. A helyiek közlekedését az átmenő forgalom nagyban akadályozza, azonban azt sem lehet szó nélkül hagyni, ami a város helyi forgalomszabályozásában tapasztalható.

Nézzünk egy példát! A Fő utcára négy helyen lehet felhajtani. Legfelül, a Szanatórium utcából, de innen szabályosan csak az ebben az utcában lakók, vagy a vadaspark látogatói hajthatnak fel. A Kálló Esperes és az Esze Tamás utcák lefelé egyirányúak, a Rózsa utca végén behajtani tilos tábla akadályozza a felhajtást, emiatt a Széchenyi, a Batthyány felső részének és az előbb említett utcák lakói kénytelenek az Erkel utcához lehajtani. Itt 8-9 lámpaváltást is meg kell kivárni annak, aki itt akar felhajtani.

A szemközti Mezei Mária utca már nem ilyen szerencsés. Onnan, valamint az abból induló Petőfi, Rákóczi, Gyöngyvirág utcákból mindenkinek le kell mennie az Erkel utcai lámpához. Ez a Mezei Mária utca Fő utcához közel eső végétől 1,2 km-es kerülőt jelent. Dugóban.

A következő pont lejjebb, az Erkel Ferenc utcai lámpás kereszteződés. Itt reggelente mindkét irányból 8-9 lámpaváltást kell kivárni a kijutáshoz. Ide jön azoknak az autósoknak a jó része is, akik a Fő utcát még legalul elhagyva kerülnek a Márity felé.

Részletesen megírhatnám a Kossuth Lajos utcai lámpás kereszteződéssel és a többivel kapcsolatos tapasztalataimat is, de példának talán elég ennyi.

Még egy – szerintem fontos – megfigyelés. Azokon a napokon, amikor az Erkel utcai lámpa nem működik a reggeli csúcs idején, a sor mindössze 6-8 autóra csökken a máskor tapasztalt 40-50 helyett. Ez elgondolkoztató. Vajon biztos rendben van a forgalomtechnika Budakeszin?

Értem én, hogy szorítsuk ki az átmenő forgalmat a mellékútjainkról. De nem látom be, hogy ezt miért kell az itt lakók kárára csinálni. Miért nem kaphatnak a helyi lakosok Budakeszi kártyát? A behajtani tilos táblák alá pedig miért nem kerül ki a „kivéve Budakeszi lakosok” kiegészítő tálba. Láttam már ilyen megkülönböztetést például Krakkóban és Rómában.

Ha érdekel a folytatás vagy a többi hasonló poszt,
csak egy kattintás, és nem maradsz le az újdonságokról:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Istvan Erdelyi 2018.12.03. 10:01:25

A SZEMAFOR AZ ERKEL ES A FO UTCANAL AKADALYOZZA A FORGALMAT.
A SZEMAFOR NEM MUKODIK A FORGALOM FOLYAMATOS.AZ ERKEL TCABAN 3 - 4 A VARAKOZO AUTO.
A KOZLEKEDESI JELEK,TABLAK MINDEN SZAKMAI TUDAST NELKULOZVE VaNNAK ELHELYEZVE.

DrDávid Károlyné 2018.12.03. 21:22:30

A Márity felől az Erkel utcába hajtva reggel, egyszerűen katasztrófa a közlekedés! 40-50 autó, két utcasaroknyi felgyűlik, meghosszabbítva fél órával is a munkába járást! A lámpánál nem tud áthajtani legfeljebb 3-4 autó, de ha a balra kanyarodást akadályozza a szemből egyenesen tartó gépjármű, akkor legfeljebb egy kocsi tud szabályosan elfordulni a főútra. Szerintem nagyon rosszul van beállítva a lámpa, nem tudnak kijutni Budakeszirøl a budakeszin lakók, mert az átmenő forgalomnak van hosszabb zöld lámpa.

Címkék: közlekedés dugó SE Fő utca